Bootcamp, schemaläggning och framtidens arbetskraft

Onsdagen den 22 september arrangerade Quinyx för tredje året i rad Workforce Management Day med syfte att diskutera Workforce Management som framgångsfaktor för lönsamma verksamheter med glada medarbetare.

Många intressanta ämnen avhandlades under dagen och höjdpunkten var såklart Hanna Mannberg, CEO, och Kristofer Edström, Specials Projects Manager, deltagande i paneldebatten på temat “Bootcamp, schemaläggning och framtidens arbetskraft”.

Hanna beskrev Vapianos Bootcamp och diskuterade hur dagens unga medarbetare till viss del ställer andra krav på system och arbetsprocesser. Kristofer fortsatte med att beskriva hur arbetet med ett Workforce management system underlättar planering och forecasting i en högintensiv bransch med stora rusher av gäster.

Övriga deltagare i panelen var Rolf Klingensjö, Finance Director Compass Group Nordic och         Fredrik Nilsson, General Manager Tele2 Arena.

Upplev talarna och alla presentationer i videon från live streamen samt se mingelbilder från dagen och kvällen på http://enjoy.quinyx.com/wfmday.