Vapiano vinner MAPIC för andra året i rad

Vapiano har vunnit kategorin "Best Retail global expansion" på 19: e MAPIC Awards i Cannes. Detta innebär att ett MAPIC-pris för första gången någonsin tilldelas samma företag två år i rad, då Vapiano vann i kategorin "Bästa mat och dryck Retail Concept" förra året. Genom denna utmärkelse uppmärksammar juryn Vapianos framgångsrika position i 31 länder och tuffa marknadsexpansion med 162 restauranger runt om i världen.

"Chi va piano, va sano e va lontano": Människor som tar det lugnt, lever ett långt och friskt liv, enligt ett italienskt ordspråk. Denna kärlek till livet återspeglas i alla aspekter av Vapianos koncept: i färska pastan och pizzan, hos våra Vapianisti, i lägena och designen.

"MAPIC Award 2015 hyllar alla våra medarbetares engagemang och uthållighet som utvecklat Vapiano till ett globalt framgångsrikt företag i 31 länder med 162 restauranger. Utan hjälp av våra joint ventures, franchisepartners och hyresgäster som trodde på vårt varumärke, skulle denna framgång aldrig varit möjlig. Denna utmärkelse är tillägnad hela Vapianofamiljen", säger Mario C. Bauer, VD VAPIANO Franchising International & Global Expansion, som tog emot priset.