Vapianos Super Trainer nominerad till prestigefull utmärkelse

Vapiano Sveriges Super Trainer, Gustaf Sjövall,  är en av finalisterna” Årets Unga Branschstjärna”. Utmärkelsen delas ut av Visita Stockholm, besöksnärings bransch- och arbetsgivarorganisation, med syftet att lyfta dem som gjort något viktigt för företagen de jobbar åt.

Trots sin unga ålder ansvarar Gustaf Sjövall för en central del av Vapianos verksamhet. Det som började  som ett extrajobb i kassan på Vapiano Stureplan har genom kontinuerlig utveckling  och ständigt lärande lett till nya roller med ansvar inom schemaläggning, rekrytering och inköpsplanering.

Idag utgår Gustaf från kontoret i Stockholm där han, som Super Trainer, arbetar med utbildning, kvalitetssäkring och produktutveckling för hela Vapiano Sverige.

"Vi är väldigt stolta att Gustaf är nominerad till Årets Unga Branschstjärna. Han är kulturbärare och solklar förebild för alla medarbetare på Vapiano. Vår vision är att vara ett ”bootcamp” för unga och att du som anställd på Vapiano ska kunna fylla din ryggsäck med en mängd kunskap inför fortsatta arbetslivet", säger Hanna Mannberg, CEO.

Priserna tillkännages på Visita Stockholms årliga branschmingel i mitten av februari och kommer med ett stipendium om 40 000 kronor till två särskilt talangfulla branschstjärnor.